מהן 4 הקטגוריות של מחזור פלסטיק? הסבר קצר מאת קיבוץ להב

את תהליך מחזור הפלסטיק מתחילים במיון לפי סוג וצבע. אחר כך הפלסטיק עובר שטיפה, גריסה ולבסוף התכה, כאשר סוגי פלסטיק שונים מגיבים אחרת לתהליך ההתכה בגלל השוני בצפיפותם. אף על פי כן, הם מאוד דומים מבחינה מראה, משקל וטמפרטורת התכה, ולכן האתגר הגדול במחזור יעיל של פלסטיק הוא ההפרדה.

קיבוץ להב, החולקים את מפעל דולב יחד עם קיבוץ דביר, מסבירים כי סוגי המחזור מתחלקים לארבע קטגוריות:

1. מחזור ראשוני: מדובר במצב של עיבוד מכאני ליצירת מוצר שיש לו תכונות דומות לחומר הגלם ממנו ממחזרים. זה סוג המחזור היעיל ביותר, והצלחתו מותנית בהפרדה ומיון מוקפדים.

2. מחזור שניוני: זהו מצב של עיבוד מכאני ליצירת מוצר עם תכונות פחותות מעט לעומת המוצר המקורי. זה סוג המחזור הנפוץ ביותר.

3. מחזור שלישוני: במחזור מסוג זה, מתבצע פירוק כימי למרכיבים הבסיסיים כמו נפט, שמהם אפשר לייצר פלסטיק חדש או חומרים סינתטיים אחרים. סוג המחזור הזה לא מומלץ ולא יעיל כלכלית משום שהנפט זול מהתהליך עצמו.

4. מחזור רביעוני: מצב של שריפת הפלסטיק על מנת ליצור אנרגיה. מחזור זה הכי פחות יעיל משום שהוא לא מפחית את השימוש בנפט גולמי לצורך ייצור פלסטיק, והוא מלווה בפליטה של פחמן דו-חמצני וחומרים מזהמים.

זכרו כי יש חשיבות עצומה למחזור – הן מבחינה כלכלית והן מבחינת האקלים ושמירה על כדור הארץ. חברי קיבוץ להב מעודדים כל אחד ואחת למחזר את המוצרים בבית, ולדאוג למיין ולהפריד אותם.

Rate this post
נגישות

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

הישארו מעודכנים: