תגלית היסטורית: ציור קיר מלפני 45 אלך שנה של חזיר | קיבוץ להב

באחד מאיי אינדונזיה נמצא ציור קיר עתיק של חזיר, שעל פי ההערכות הוא העתיק ביותר שנראה על ידי עין אנושית, כך מפרסם אתר הארץ. 

בעל החיים המתואר בציור דומה לחזיר יבלות, יצור שעדיין חי באי האינדונזי שבו נמצאת המערה. הציור מלמד על התרבויות העשירות שחיו באיי אינדונזיה לפני עשרות אלפי שנים. לפי המחקר החדש, ייתכן שהציור עצמו עתיק יותר מהמשוער, משום שהטכניקה שבה השתמשו החוקרים כדי לפענח את גיל הציור הייתה תארוך של משקעי המינרלים (ספלאותמים) שנוצרו על קיר המערה בלבד.

חוקרים ובעלי מקצוע מצפים למצוא באי ציורים עתיקים יותר מאלו שנמצאו עד כה. אף על פי כן, ש לציין כי מצבם של ציורי המערות באינדונזיה מחמיר ללא הרף, והחשש הוא שהם ייעלמו לפני שיספיקו לגלות אותם. "ראינו את התופעה הזאת כמעט בכל האתרים של ציורי מערות באזור, ובדיקה אצל עמיתינו בסוכנות המורשת התרבותית המקומית הוכיחה כי הציורים מתקלפים בקצב מבהיל. זה מדאיג מאוד, ובהתחשב במצב הנוכחי, ייתכן מאוד שיצירות האמנות האינדונזיות העתיקות ייהרסו עוד בימי חיינו".

"החזירים בקיבוץ להב יכולים גם הם לשמש כדוגמנים לציורי קיר", התלוצץ אחד מחברי הקיבוץ. "אולי בעוד אלפי שנים ימצאו את הציורים הללו ויחקרו אותם".

Rate this post
נגישות

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

הישארו מעודכנים: